DAF XF EURO6

THE BEST XF EVER”, s-a născut din necesitatea de a respecta legislația Euro 6 privind emisiile. Conceptul a depășit însă montarea unui motor compatibil și efectuarea câtorva modificări de ordin estetic care să încânte ochiul. Pornind de la dezvoltarea noilor motoare Euro 6 și a modificărilor necesare pentru încadrarea în șasiu a întregii centrale de forță, fiecare piesă care a necesitat retușarea a fost optimizată sau reproiectata, după caz, ceea ce a dus la apariția unui model XF complet nou.



O caracteristică însemnată a cabinei XF a fost întotdeauna aspectul său robust. Partea frontală a cabinei este compusă din doar câteva panouri mari, protejate de o bară de protecție rezistentă, din oțel.

Partea frontală a cabinei – noua serie XF

Noul XF poate fi recunoscut cu ușurință de la distanță, prin liniile sale moderne, rotunjite, dominate de o grilă mare, cu multiple ornamente din aluminiu și o secțiune superioară placată cu crom, cu sigla DAF.

Când ușa șoferului este deschisă, panoul grilei cu balama superioară poate fi deblocat și deschis pentru operațiunile de schimbare a lichidului de răcire al motorului, a uleiului de motor și a lichidului de spălare a parbrizului. Piesele de colț mari ale cabinei basculează spre exterior, pentru a oferi acces complet la panoul frontal de conexiuni și la pedalierul din peretele despărțitor al cabinei.

Treptele de acces mari și mânerele transformă curățarea parbrizului într-o operație ușoară și sigură. ștergătorul telescopic de parbriz și sistemul de dezghețare, echipamente standard în fiecare XF, simplifică și asigură suplimentar operația de curățare.

Bara de protecție față – noua serie XF

Principala funcție a barei de protecție frontale rezistente, monobloc, constă în prevenirea daunelor costisitoare că urmare a unor coliziuni minore, dar stilul sau vine în completarea liniilor elegante ale cabinei. Desigur, bara de protecție reprezintă și un suport pentru luminile de ceată sau pentru luminile de ceată și luminile de viraj.

Bara de protecție față este realizată din tablă de oțel galvanizată, groasă de 2,5 mm, cu elemente de dublare la secțiunile exterioare, pentru un plus de rezistentă. Un material de umplere rezistent reduce efectul ciobiturilor provocate de pietre.

Luminile exterioare – noua serie XF

Faruri

Farurile, cu un design superb, sunt montate într-o ramă cu nuanțe coloristice cromate. Sunt integrate venturi cu aer, pentru reducerea deteriorării părților inferioare ale cabinei. Farurile sunt protejate de un capac incasabil de sticlă Lexan.

 

Unitățile de iluminare conțin lămpi pentru fază lungă și fază scurtă cu halogen, lumini de zi cu LED și un semnalizator de direcție.

Faruri cu LED-uri

Ca lider în industrie, DAF oferă farurile de faza scurtă cu LED-uri, în locul lămpilor cu halogen, ca opțiune. LED-urile oferă o lumină mai clară și cu un colorit mai natural decât lămpile cu halogen. Amprenta farurilor cu LED o depășește chiar și pe cea a lămpilor cu xenon.

Lumini de ceată și lumini de viraj

Luminile de ceată, montate în bara de protecție, reprezintă un standard pentru toate vehiculele XF noi. Combinația dintre luminile de ceată și luminile de viraj este opțională.

Luminile de viraj asigură o iluminare suplimentară în direcția în care urmează să se deplaseze vehiculul.

Trape pentru înlocuirea becurilor

Trapele din zonă treptelor de cabină oferă acces direct la faruri și la luminile din bara de protecție, pentru a permite înlocuirea cu ușurință a becurilor defecte

Lumini auxiliare montate pe plafon

Proiectoarele Jumbo cu montaj pe plafon, girofarurile de avertizare sau proiectoarele Skylight integrate pentru cabină SuperSpace Cab sunt opționale.

Verificarea luminilor exterioare

Verificarea luminilor exterioare permite o verificare ușoară prin deplasare în jurul camionului, pentru detectarea becurilor defecte din sistemul de iluminare al capului tractor și al vehiculului tractat.

Partea laterală a cabinei – noua serie XF

Elementele care atrag privirea în vederea laterală a cabinei noului XF sunt geamurile laterale monobloc, integrarea perfectă a apărătoarelor de noroi curbate în structura cabinei și grila mare, cu fante de ventilație, a sistemului de admisie a aerului.
Dar lucrurile nu se opresc aici:

 

Geamuri și oglinzi laterale

Eliminarea elementului de separare al geamurilor laterale nu contribuie doar la îmbunătățirea aspectului cabinei. Acest lucru permite deplasarea înapoi a oglinzilor laterale de pe partea copilotului, lăsând o perspectivă liberă între montantul A și oglindă. Alături de oglinda panoramică mărită, noul XF oferă o vedere directă și indirectă excelentă, pentru a detecta orice obstacol pe partea copilotului.

Ușile și închiderea centralizată

Porțiunea inferioară a ușii a fost modificată, în concordanță cu orificiile de ventilație din faruri.

Noul sistem de închidere centralizată a ușilor oferă funcții avansate, precum închidere centralizată a ușilor, Blocare Comfort (include închiderea geamurilor) și Verificarea luminilor exterioare. Ușile deschise oferă accesul la trapele de service pentru faruri și pentru luminile din bara de protecție. Grila frontală poate fi deblocată după deschiderea ușii șoferului.

Trepte cabină

Deoarece podeaua cabinei a fost înălțată cu numai 35 mm, trei trepte sunt suficiente pentru un acces ușor la cabină. Datorită părții frontale mai late a sașiului, treapta inferioară a cabinei a fost deplasată suplimentar la exterior, ceea ce are ca rezultat o înclinare mai accentuată spre interior a treptelor. De asemenea, zonele treptelor cabinei au fost mărite și poziționate astfel încât să urmeze mișcarea naturală a picioarelor. Este greu de conceput o modalitate mai confortabilă de acces la cabină.

Suspensia cabinei – noua serie XF

Suspensia noii cabine, opțional cu arcuri elicoidale sau burdufuri de aer, a fost proiectată pentru a oferi un confort ridicat al suspensiei, cu mișcări de ruliu și tangaj limitate.

Spatierea mai amplă a elementelor de suspensie frontale, o poziție mai coborâtă a rulmentului de înclinare a cabinei, burdufurile de amortizare noi, o rigiditate optimizată a stabilizatorului și tijele de ranforsare suplimentare contribuie la un confort îmbunătățit al suspensiei și la reducerea zgomotului interior.

Protecția la impact frontal

Noul sistem de protecție la impact frontal permite deplasarea înapoi a cabinei în cazul unei coliziuni din spate cu un alt camion, precum și accesul ușor în cabină de către personalul serviciilor de urgență.

Păstrați ce este bun și adăugați și altele

Forma sa distinctă de cutie cu unghiuri drepte și dispunerea sa inteligentă au transformat cabina XF într-un câștigător absolut, iar XF105 a devenit tractorul pe distanțe mari numărul unu în Europa. în consecință, DAF nu a abandonat un concept de cabină de valoare demonstrată, ci a preluat valorile intrinseci ca punct de plecare pentru realizarea unui interior complet nou.

.

Tapițerie interior

Materialele noi, schemele de culori noi, ornamentele subtile și manoperă excelentă au dus întregul interior al cabinei la un nivel evident mai ridicat.

Condus

Aspectul și caracterul ergonomic al planșei de bord, 2 sloturi dublu DIN, pedală de frână atârnată, specificațiile noi pentru scaun și noile sisteme de asistentă pentru șofer nu sunt decât câteva dintre cuvintele cheie care reprezintă ameliorarea globală sub aspectul confortului și a siguranței la conducere.

Mediu de lucru

Spațiul vital enorm din cabina XF a rămas intact. Ca și poziția de așezare comodă pe pat, tăblia de masă extensibilă standard din consolă centrală a plănsei de bord și marile compartimente suspendate în care se poate introduce un cuptor cu magnetron sau un filtru de cafea. Noua tapițerie a cabinei și elementele noi, precum suporturile pentru pahare/căni din consola centrală și un recipient pentru deșeuri nou au făcut ca viața în interiorul cabinei XF să fie și mai agreabilă.

Zonă de dormit

Cu o saltea mare, monobloc, pentru cușetă de jos, confortul pentru dormit din cabină XF a fost recunoscut ca fiind cel mai bun disponibil pe piață. Dacă se demontează masa de lângă pat, lungimea cușetei poate fi mărită cu încă 100 mm. O nouă tavă de depozitare, de mari dimensiuni, care include două suporturi pentru cești și o priză de accesorii, a fost amplasată lângă peretele din spate al cabinei. Elementele de izolare suplimentare ale cabinei și măsurile specifice de prevenire a ridicării frigului și umezelii de sub cușetă au îmbunătățit suplimentar confortul pentru dormit.

Depozitare

Compartimentele suspendate mari și volumul de o mărime unică al spațiului de stocare de sub cușetă inferioară nu mai permit îmbunătățiri suplimentare. S-au creat noi spații de stocare pentru obiecte mici, sub forma fantelor pentru cardurile de plată a taxelor și suporturi de căni cu balans la exterior, ușor de transformat în suporturi de căni mai mari, în consolă centrală a planșei de bord, și o tavă de depozitare lângă peretele din spate al cabinei

Respectă reglementările Euro 6 privind emisiile, fără a face concesii privind eficiența, fiabilitatea, durabilitatea, disponibilitatea și costurile operaționale totale. Acesta a fost obiectivul atunci când DAF a început dezvoltarea noului său XF.

A fost proiectată o nouă generație de motoare PACCAR MX-13, pe baza vastei experiențe în ceea ce privește recircularea gazelor de eșapament, turbocompresorul cu geometrie variabilă și tratarea ulterioară cu DPF/SCR a motoarelor PACCAR MX EPA10 destinate pieței americane.

Noua transmisie XF cuprinde cutii de viteze manuale și AS Tronic care au fost optimizate în continuare pentru a obține cea mai mare eficientă, o punte spate ușoară și foarte eficientă, cu reducție simplă și noi rapoarte de transmisie la puntea spate care să corespundă caracteristicilor de cuplu ale motorului.

Instalația motorului

Factori cheie

Factorul cheie în dezvoltarea motorului PACCAR MX-13 a constat în exploatarea la maximum a tehnologiei, astfel încât să se respecte legislația restrictivă Euro 6 privind emisiile. Alți factori cheie au fost performanța, durabilitatea și fiabilitatea, costurile de operare reduse, cea mai înaltă eficientă posibilă a combustibilului, zgomotul redus și ușurință de asamblare și întreținere.

MX Engine Brake

Obiective

Îmbunătățirea performanțelor MX Engine Brake s-a concentrat nu atât pe mărirea puterii de frânare maxime, cât pe creșterea puterii de frânare la turații mai mici ale motorului. în general, șoferilor nu le place să folosească motorul la turații mari pentru a obține performanțe maxime de frânare.

Turbocompresorul VTG al motorului MX-13 permite o umplere cu aer mai eficientă a cilindrilor, ceea ce determină performanțe de frânare mai înalte decât în cazul motorului MX Euro 5.

Comparativ cu motorul curent MX Euro 5, este disponibilă o putere de frânare mai mare la turații mai mici ale motorului, în timp ce turația motorului pentru frânare maximă a fost redusă, ceea ce asigură un comportament de frânare mult mai confortabil.

Cutia de viteze și intarderul

În sine, un motor economic nu reprezintă o garanție pentru consumul redus de combustibil. Cutia de viteze și puntea spate sunt cel puțin la fel de importante. De aceea, timp de decenii DAF a acordat o mare atenție tehnologiei transmisiei integrate. Scopul este de a face fiecare litru de motorină să acopere cât mai mulți kilometri posibil.

A pune pe șosea în cel mai eficient mod cuplurile masive ale motorului PACCAR MX-13 necesită cele mai avansate cutii de viteze.

Noul XF are că dotare standard o cutie de viteze manuală cu 12 trepte, sincronizată. Pentru confort și eficientă crescute, se pot specifica cutii de viteze AS Tronic.

Noi osii spate

Odată cu noul XF este introdusă și o nouă osie spate robustă, SR1344, care a fost complet optimizată pe greutate și special dezvoltată pentru a fi utilizată împreună cu brațul stabilizator. O caracteristică a noii osii este nivelul redus de zgomot. De asemenea, necesarul mai scăzut de ulei (10 litri in loc de 15) se traduce printr-o economie de combustibil și costuri mai mici la schimbul de ulei în domeniul transportului internațional.

Osia SR1344 are o capacitate portantă de 13 tone și este standard prevăzută pe variantele de tonaj de până la 44 de tone și cuplu motor până la 2.300 Nm.

Pentru personalizarea completă a osiei spate în funcție de aplicații diverse, reducțiile disponibile sunt de la 2.38:1. Osia SR1344 utilizează un design nou de pinion conic și coroană, generând astfel o economie în greutate de 50 de kg.

Pentru versiunile combinate cu tonaj mare (peste 44 tone) și la vehiculele cu motor de 375 kW/510 CP, osia regândită SR1347 are un nivel mai scăzut de ulei, ceea ce înseamnă un consum avantajos de combustibil și costuri de întreținere mai mici.

 

La proiectarea unui nou sașiu pentru vehiculele Euro 6, trebuie să fie luate în considerare următoarele obiective:

- lățimea maximă a părții din față, pentru a acomoda instalația de răcire de mare capacitate, după cum este necesar pentru răcirea motorului Euro 6;
- rezistentă mare la impact pentru siguranță maximă;
- rigiditate crescută, combinată cu greutatea redusă;
- spațiu pentru rezervoare mari de combustibil sau pentru echipamente adăugate de carosier.

Soluția pentru partea din față, rezistentă la impact și rigiditatea sașiului a fost găsită în:
- cadrul de sașiu în formă de Y cu parte frontală conică;
- suporturile frontale din fier turnat proiectate special;
- utilizarea unor materiale de calitate superioară.

Spațiul pentru rezervoarele de combustibil și echipamentele suplimentare a fost obținut printr-o configurație flexibilă a șasiului, posibilă datorită următoarelor:
- așezarea în două cutii a sistemului de tratare ulterioară a gazelor de eșapament
- execuțiile diferite ale cutiei bateriilor
- rezervorul de AdBlue pe partea laterală a șasiului sau deasupra apărătorii de noroi din față

Dispunerea flexibilă a componentelor permite șasiului FT o capacitate maximă de 1.500 de litri a rezervoarelor de combustibil sau o parte fără componente de până la 2,30 m. Pentru a folosi într-o manieră optimă spațiul de pe părțile laterale ale sașiului, rezervoarele de combustibil de pe partea stânga pot să fie executate cu trepte de pasarelă integrate.

Construcția șasiului

Lățimea părții din spate a șasiului este de 790 mm. începând la 1900 mm în spatele liniei centrale a punții față, traversele principale ale șasiului se întind spre exterior până la o lățime de 1075 mm la capătul frontal. Traversele cadrului principal al sașiului au o înălțime de 260 mm și sunt construite din oțel slab aliat cu rezistentă foarte ridicată.

Partea din față a sașiului este construită din suporturi din fontă foarte flexibilă. Construcția părții din față a fost proiectată astfel încât să absoarbă energia în cazul sarcinilor cu impact mare (rezistentă la impact). Traversa scutului față este prinsă în șuruburi de suporturile frontale.

Cadrul sașiului cu traversele și partea din față a cadrului sunt asamblate în dispozitive de fixare pentru a obține cele mai mici toleranțe constructive posibile.






« Înapoi