Noua generație de camioane DAF aduce excelență în transporturile rutiere
[ 22. 09. 2017 ]

 

 

Excelență Pură pe întreaga linie!

Noua gamă de camioane CF și XF este completă. DAF Trucks a adăugat 11 noi configurații de șasiuri: opt autoșasiuri pe construcția cu 2, 3 și 4 punți, iar trei capete tractoare cu 3, respectiv 4 punți. Noile camioane sunt cu 7% mai eficiente din punct de vedere consum de carburant, au o construcție mai ușoară cu cel puțin 100 kg, ceea ce permite o sarcină utilă crescută, sunt prevăzute cu module integrate pentru carosieri în vederea scurtării timpului de asamblare și asigurării celor mai bune performanțe în aplicații, la nivel de clasă. DAF are acum un set complet de camioane de lucru de ultimă generație pentru clienții săi și este mândru să ofere cele mai performante soluții personalizate pentru fiecare aplicație.

Caracteristicile cheie ale configurațiilor cap tractor și punte rigidă includ:

  • Eficiență îmbunătățită de până la 7% a consumului de carburant
  • Sistem nou de post-tratare a gazelor (EAS) ultra-compact
  • Încărcătură utilă mai mare de la 100 până la 250 kg
  • Punte portantă direcționată electro-hidraulică
  • Punte portantă nouă, cu set dublu de anvelope
  • Punte spate nouă, în tandem, dublă motoare, cu reducție în butuc
  • Șasiu nou 8x4 cu greutate redusă pentru montare mixer de beton
  • Cea mai mare accesibilitate pentru carosieri la noile modele CF și XF autoșasiu
  • Sistem nou și inovativ de monitorizare a energiei bateriilor (BEM)
  • Motoare noi PACCAR MX-11 și MX-13
  • Transmisie nouă TraXon
  • Punte spate nouă cu eficiență crescută
  • Funcționalitate software avansată

La începutul verii, DAF a lansat primele versiuni de camioane CF și XF pentru transportul pe distanțe lungi, iar acum introduce  pe piață o nouă serie de vehicule dotate cu șasiu rigid și punți multiple. Noile vehicule sunt acum disponibile atât cu caracteristici comune, cât și unele unice, inovative.

 

Eficiență îmbunătățită de până la 7% a consumului de carburant

Toate noile camioane lansate de DAF beneficiază de o eficiență superioară a consumului de carburant, rezultat al unei linii motoare inovative și perfect integrate.

Noul sistem de post-tratare a gazelor (EAS) ultra-compact: opțiuni extra pentru configurația șasiului și sarcină utilă suplimentară

Noul șasiu rigid al modelelor CF și XF este prevăzut cu un sistem de post-tratare a gazelor (EAS) ultra-compact, care poate fi acum montat în întregime (ca o singură unitate) între prima și cea de-a doua punte față (configurație FAD 8x4), creându-se suficient spațiu extra pentru montarea de picioare suport, cutii de scule sau chiar rezervoare suplimentare de combustibil. Aceste modele beneficiază astfel de o flexibilitate sporită în dispunerea componentelor, precum și de o sarcină utilă suplimentară datorită greutății reduse cu 50 kg.

Încărcături mai mari de la 100 până la 250 de kilograme

În mod similar, noua generație de capete tractoare și autoșasiuri cu punți multiple este echipată cu configurații de moto-propulsie și evacuare, care sunt în medie cu până la 100 kg mai ușoare, generând o capacitate mai mare de încărcare pentru clienții DAF. Noile punți și seturile tandem contribuie la reducerea totală a greutății cu până la 250 kg pentru tipurile de șasiu CF FAD 8x4 utilizat în aplicații de construcții.

Noua punte portantă direcționată electro-hidraulică

Una dintre cele mai importante inovații din cadrul programului noilor CF și XF este noua punte portantă direcționată, atât pentru capetele tractoare cât și pentru autoșasiuri, care facilitează un grad maxim de manevrabilitate.

Noua punte portantă încorporează un sistem proaspăt dezvoltat electro-hidraulic de ghidare (EHS - Electric Hydraulic Steering), care este cu 30 kg mai ușor, permițând încărcarea unei sarcini utile suplimentare. Direcționarea este foarte precisă, deoarece sistemul EHS calculează în mod continuu unghiul optim de rotire pentru roțile de pe puntea spate, pe baza vitezei și a ampatamentului. Beneficiile rezultate sunt cel mai vizibile la condusul prin zone urbane și la manevrarea camionului. Reducerea la minimum a pierderilor prin fricțiune și faptul că pompa de direcție este activată numai în timpul condusului determină o reducere suplimentară de 1% la consumul de combustibil.

La viteze de peste 40 km/oră, puntea se blochează în poziție dreaptă, garantând stabilitatea maximă a vehiculului și asigurând o excelentă eficiență a combustibilului. În plus, sistemul punții portante direcționate conține mult mai puține componente, ceea ce vine în sprijinul caracteristicilor de robustețe și fiabilitate de primă clasă.

Noua punte poate fi montată pe autoșasiu și cap tractor 6x2, precum și pe autoșasiu 8x2.

EHS este completat pe configurațiile CF 6x2 și XF FAN cu o nouă suspensie pneumatică, care poate fi rapid coborâtă 90 de milimetri și ridicată 185 de milimetri pentru încărcarea și descărcarea rapidă și fiabilă a suprastructurilor.

Noua punte portantă cu set dublu de anvelope

DAF introduce, de asemenea, o nouă punte portantă de 10 tone cu montarea a unui dublu set de anvelope pe fiecare parte, a cărei capacitate statică de încărcare este nu mai puțin de 34 de tone, fapt care se dovedește extrem de util la încărcarea și descărcarea de containere grele. Noua punte are o masă proprie care a fost redusă cu 25 kg și, în combinație cu celelalte reduceri de greutate realizate pentru noile CF și XF, obținem o încărcare utilă totală mai mare cu 125 kg.

Noua punte DAF cu set dublu de anvelope poate fi instalată pe autoșasiu și cap tractor în configurația 6x2, precum și pe autoșasiu 8x2.

Noua punte dublă motoare în tandem, cu reducție în butuc

Pentru vehiculele care se deplasează în mod regulat off-road, DAF a dezvoltat o nouă punte dublă motoare, în tandem, cu reducție în butuc (HR1670T). Acest set de osii se mândrește cu o execuție din fontă turnată ce asigură o reducere suplimentară a greutății cu 60 kg.

Pentru a atinge cel mai eficient nivel de consum, sunt disponibile rapoarte finale mai rapide (3,46, 3,61, 3,76:1), care permit motorului să funcționeze la turații și mai mici decât până în prezent. În scopul de a asigura cele mai mici costuri operaționale posibile, intervalele de schimbare a uleiului pentru noul set tandem au fost ridicate la 3 ani sau 450.000 de kilometri.

Noua punte motoare dublă în tandem, cu reducție în butuc este disponibilă pentru ambele autoșasiu și cap tractor, în configurațiile 6x4 și 8x4, destinate aplicațiilor de mare intensitate. Această gamă include autoșasiul FAD 8x4 cu două punți față direcționate, utilizate în mod frecvent pentru transportul nisipului și pietrișului. În acest model, unitatea SCR nu mai este integrată în evacuarea verticală. În schimb, se află în noua unitate EAS, care, datorită dimensiunilor sale compacte, se poate integra perfect între cele două punți față. Noua execuție generează o reducere a greutății de 115 kg și asigură mai mult spațiu liber pe șasiu.

Noul șasiu ușor 8x4 pentru betoniere în toată Europa

Șasiul ușor pentru modelul CF FAD 8x4, destinat fixării betonierelor, este disponibil acum cu o punte tandem cu reducție simplă (SR1132T) de 19 tone și două punți față de 7,1 tone. Acesta este un șasiu de înaltă performanță, eficient din punct de vedere al costurilor și foarte popular în Regatul Unit, fiind acum disponibil în toată Europa. Ca urmare a optimizării sistemului de direcție și a suspensiei, a utilizării discurilor de frână și a noii unități compacte EAS cu țeavă verticală, camionul are o masă proprie de numai 9.150 kg, stabilind standardul de referință pentru clasa sa. Șasiul pentru betoniere vine în combinație cu noul Motor PACCAR MX-11, ce dezvoltă puteri de la 270 la 330 kW (370 la 450 CP).

Cel mai mare nivel de accesibilitate pentru carosieri la noile autoșasiuri CF și XF

DAF a adus îmbunătățiri semnificative șasiului pentru a obține cel mai înalt nivel de accesibilitate din industrie pentru constructorii de caroserii din industrie. Noile Module de Atașare a Caroseriei (BAM) joacă un rol important în asamblarea rapidă a unei suprastructuri, a unei macarale grele, a unui sistem basculant sau de ridicare cu cârlig. Noul model extins de orificii din partea de spate a șasiului ajută la montarea ușoară a elementelor de ridicare, macaralelor și a remorcilor și, de asemenea, facilitează reamplasarea componentelor sau montarea unui sistem de bare de remorcare sau de protecție antiîncastrare. Drept rezultat, noul model de orificii determină o economie de costuri pentru constructorii de caroserie și scurtează timpul de execuție al vehiculului.

Noul sistem inovativ pentru monitorizarea energiei bateriilor (BEM)

O altă caracteristică nou implementată este sistemul inovativ de monitorizare a energiei bateriilor (Battery Energy Monitoring system – BEM). Acest sistem opțional utilizează un senzor nou, dezvoltat pentru a măsura condițiile exacte de încărcare a bateriei și poate lua în considerare chiar și condițiile de mediu pentru a se asigura că vehiculele sunt pregătite să funcționeze și au cea mai mare disponibilitate.

Motoare noi PACCAR MX-11 și MX-13

În conformitate cu filozofia DAF de eficiență avansată în transport, s-au depus toate eforturile pentru a obține performanța maximă din fiecare picătură de carburant. Motoarele PACCAR MX-11 și MX-13 au trecut printr-un proces de reproiectare, fiind îmbunătățite considerabil. Un obiectiv important în dezvoltarea noilor ansambluri a fost reducerea turațiilor motorului, denumită în general „decelerare” (down speeding), deoarece turațiile mai mici conduc la un consum redus de combustibil. În același timp, cuplul maxim al motoarelor PACCAR a fost crescut semnificativ, fiind disponibil acum la un număr uimitor de 900 de turații pe minut.

Puterea aproape a fiecărui ansamblu motor a crescut cu 7 kW / 10 CP la 14 kW / 20 CP, în timp ce cuplul pentru toate motoarele noi a crescut cu 50 ajungând la 200 Nm. În plus, pe noile modele CF și XF DAF aplică acel „Multi Torque” (Cuplu multiplu), ceea ce are ca rezultat eliberarea a încă 100 - 150 Nm în cea mai mare treaptă de viteză. Acest lucru permite condusul pe perioade mai lungi de timp la cea mai mare treaptă de viteză, care se traduce în optimizarea consumului și maximizarea performanțelor.

Cutiile de viteze TraXonmai multă rapiditate, mai puțină fricțiune

Noile motoare PACCAR MX-11 și MX-13 sunt livrate în varianta standard cu noile cutii de viteze automate TraXon de ultimă generație. Aceste transmisii se caracterizează prin forțe de frecare reduse și schimbări rapide și line de trepte. Pentru transportul standard, transportul de lichide, transportul de mare tonaj și Eco Combi sunt disponibile strategii speciale de schimbare a treptelor de viteză. La modelele pentru Construcții ale DAF CF FAD, FAT (autoșasiu) și FTT (cap tractor), transmisia TraXon vine cu o setare suplimentară pentru off-road, asigurând performanțe optime ale transmisiei acționării ambreiajului. Când este activată, TraXon schimbă extrem de rapid vitezele și la turații mai mari pentru a garanta o tracțiune maximă.

Funcționalitate software avansată pentru linia motoare

Similar primelor configurații CF și XF introduse, noua generație de camioane DAF cu punți multiple oferă o arhitectură complet nouă a sistemului electric și electronic, ce include o nouă unitate de comandă care gestionează toate componentele liniei motoare într-o manieră integrată. Funcționalitățile precum EcoRoll și pilotul automat (Cruise Control) au fost extinse pentru a îmbunătăți în continuare contribuția lor la eficiența consumului.

Punțile spate cu eficiență crescută

O componentă importantă a noilor ansambluri motoare, mai rapide, sunt punțile spate proiectate și fabricate de DAF. Acum sunt disponibile reducții mai rapide de 2,05:1, permițând rularea la o viteză de croazieră de 85 km/oră la 1.000 rpm, în funcție de specificațiile liniei motoare. Pentru noua generație de diferențiale punte spate, roata și pinionul coroanei au fost reproiectate pentru a asigura longevitate și eficiență optimă, precum și niveluri de zgomot extrem de scăzute.

Odată cu introducerea a opt autoșasiuri în configurație de 2, 3 și 4 punți, respectiv a trei capete tractoare cu 3 și 4 punți, Excelența Pură reprezintă acum standardul pentru noua gamă de camioane DAF. Excelența Pură exprimă filosofia DAF de eficiență avansată în transport, mereu în scopul obținerii celor mai mici costuri operaționale și asigurării unui grad maxim de disponibilitate a vehiculelor. În același timp, este sinonimă cu o calitate impecabilă în fabricație și un confort de neegalat pentru șoferul noului CF, noului XF și, de asemenea, al noului LF.

DAF Trucks N.V., filială a societății americane PACCAR Inc., unul din cei mai mari constructori de camioane de tonaj greu din lume, este un producător principal de camioane de tonaj ușor, mediu și greu. DAF fabrică o gamă completă de capete tractor și camioane, oferind clienților săi camionul potrivit pentru fiecare aplicație de transport. DAF este de asemenea și un renumit furnizor de servicii suport, inclusiv servicii MultiSupport pentru reparații și întreținere, servicii financiare, asigurate prin PACCAR Financial, precum și servicii de livrare piese prin PACCAR Parts. Pe lângă producția de camioane, DAF dezvoltă și fabrică piese componente, precum punți și motoare, pentru producătorii de autobuze și autocare din întreaga lume. Fabricile DAF Trucks N.V. sunt situate în Eindhoven (Olanda), Westerlo (Belgia), Leyland (Marea Britanie) și Ponta Grossa (Brazilia), având în același timp o rețea de peste 1000 dealeri autorizați și unități de service în întreaga lume. 

ai nevoie de consultanta?
CONFIGUREAZA-TI CAMIONUL!
click aici pentru a alege cerintele tale specifice