DAF LF Hybrid

‘Ecologie în distribuție’

Noul standard în distribuția ecologică: DAF LF Hibrid. Putând fi alimentat atât cu motorină, cât și electric, consumul de combustibil și prin urmare emisiile de CO2 scad cu 10 până la 20%, în funcție de scopul utilizării. Hibridul DAF LF cu greutatea de 12 tone folosește așa numitul sistem hibrid paralel diesel / electric. Acesta este pus în funcțiune cu ajutorul motorului diesel, motorului electric sau o combinație a celor două.

Putere Diesel și/sau electrică

Motorul său diesel PACCAR FR de 4.5 litri respectă cu ușurință cerințele stricte EEV cu privire la nivelul de emisii. Acesta dezvoltă o putere maximă de 118 KW/160 CP și este conectat la o cutie cu șase viteze automată, marca Eaton.
Motorul electric este amplasat între ambreiaj și cutia de viteze și îndeplinește atât rolul de antrenare cât și de generare. Energia care se eliberează odată cu frânarea este stocată în baterii speciale de litiu-ion, care pot fi refolosite în timpul accelerării. Computerul central determină momentul când intră în funcțiune motorul diesel sau cel electric.

Masă redusă

DAF LF45.160 Hibrid are o masă cu aproximativ 300 de kilograme mai mare decât modelul standard prevăzut doar cu motor diesel. Datorită faptului că seria DAF LF este cunoscută și apreciată pentru masa sa proprie redusă, modelul LF Hibrid de12 tone oferă avantajul unei sarcini utile de 7.5 tone.

Sistemul de pornire/oprire

În momentul în care bateria hibrid este complet încărcată, camionul LF Hibrid poate parcurge aproximativ doi kilometri fără a fi nevoie să acționeze motorul diesel.
În practică, acest lucru este suficient pentru traversarea zonelor ‘verzi’ din orașe. În astfel de circumstanțe, motorul diesel rămâne în ralanti pentru a acționa diverse componente, cum ar fi pompa de direcție și compresorul de aer. Hibridul LF este de asemenea prevăzut cu un sistem de pornire/oprire în vederea obținerii unui consum de combustibil și nivel de emisii egale cu zero în intervalul în care vehiculul este oprit.

O mai lungă fiabilitate a pieselor de schimb

Un alt avantaj al tehnologiei hibrid este faptul că anumite componente care sunt mai expuse uzurii, cum ar fi plăcuțele de frână și discul de ambreiaj, au o viață mai lungă datorită faptului că frânarea este generată de motorul electric.

 

 

 

 

 

-Concepție ecologică
-Nivel scăzut de emisii
-Acces auto în zonele restricționate din orașe
-O mai mare economie de combustibil (10 până la 20%, în funcție de utilizare)
-Contribuție la reducerea emisiilor CO2 (amprenta de carbon)
-Uzură scăzută a plăcuțelor de frână și ambreiajului
-O mai bună accelerare

Tehnologia Hibrid va mai parcurge etape de dezvoltare în decursul următorilor ani, în special în ceea ce privește bateriile folosite de aceasta. Din acest motiv, Hibridul DAF LF este modelul standard oferit prin PACCAR Financial Europe, printr-un contract de leasing operațional complet. Reprezentantul DAF are posibilitatea de a actualiza acest contract pe întreaga sa durată. Astfel, clientul beneficiază de cele mai ecologice vehicule, contra unui preț lunar fix.

 

 

 

 

 

PACCAR – compania mamă a DAF – este deschizătoare de drumuri în domeniul tehnologiei hibrid. Mărcile Kenworth și Peterbilt din Statele Unite ale Americii oferă o gamă largă de modele ale căror tehnologie hibrid diesel/electric ajută la reducerea semnificativă a consumului de combustibil și emisiilor. Ca parte a programului internațional PACCAR de vehicule tip hibrid, camionul Hibrid DAF LF a fost conceput în urma unei colaborări cu Eaton, Universitatea de Tehnologie din Eindhoven și compania de camioane Leyland Trucks Ltd., deținută de asemenea de PACCAR.

DAF se bucură de o vastă experiență în domeniul tehnologiei hibrid. În anii ’80, DAF a conceput un proiect de autobuz hibrid, urmat de construcția în anii ’90, a unui prototip de vehicul utilitar hibrid bazat pe modelul CF. Motivul abandonării acestui proiect a fost îndeosebi greutatea ansamblului de baterii. Datorită faptului că această greutate a fost redusă în prezent la aproximativ 100 de kilograme, tehnologia hibrid a devenit o soluție viabilă pentru economisirea de combustibil și astfel diminuarea emisiilor de CO2.

 

« Înapoi