Motoare EURO 5

Toate motoarele PACCAR sunt concepute să asigure cele mai înalte standarde de economisire, siguranță și durabilitate. Motoarele sale de 6 cilindri în linie, prevăzute cu sisteme inteligente de injecție, de înaltă presiune, sunt mai ecologice și asigură putere și cuplu mărit la viteze scăzute.


Motorul PACCAR MX de 12.9 litri

DAF a îmbunătățit deja reușitul motor PACCAR MX de 12.9 litri prin numeroase inovații, pentru a-și menține în continuare poziția de lider în ceea ce privește eficiența în consumul de combustibil și costuri de operare scăzute. Noile pistoane, injectoarele optimizate și sistemul de evacuare integral încapsulat asigură un consum de combustibil substanțial mai scăzut și implicit emisii de CO2 reduse.

Motorul PACCAR MX de 12.9 litri al prestigiosului DAF XF105 este disponibil în versiunile de 360, 410 și 510 CP, cu un cuplu ridicat, de la 1.775 până la 2.500 Nm.

Motorul se supune standardelor Euro 5 și standardelor de emisii EEV datorită sistemului SMART de injecție și tehnologiei SCR. Designul motorului permite efectuarea reviziilor la un interval crescut de 90.000 km. Acest interval poate ajunge până la 150.000 km datorită utilizării de ulei sintetic și echipării cu filtru centrifugal; acest lucru are ca rezultat costuri de operare scăzute și utilizare maximă a vehiculului. Se poate instala o frână de motor MX integrată, care oferă o excelentă performanță în frânare, de la 210 kW la 1.500 rpm până la 320 kW la 2.100 rpm.

Tip Performanta Cuplu Disponibil in
MX265 265 kW / 360 hp / 1,500 – 1,900 rpm 1,775 Nm / 1,000 – 1,400 rpm CF85
MX300 300 kW / 410 hp / 1,500 – 1,900 rpm 2,000 Nm / 1,000 – 1,400 rpm CF85 / XF105
MX340 340 kW / 460 hp / 1,500 – 1,900 rpm 2,300 Nm / 1,000 – 1,400 rpm CF85 / XF105
MX375 375 kW / 510 hp / 1,500 – 1,900 rpm 2,500 Nm / 1,000 – 1,400 rpm CF85 / XF105

Euro 6, 12,9 litri Motorul PACCAR MX-13

Motorul PACCAR MX-13 de 12.9 litri, Euro 6 folosește tehnologia avansată cu sistem de rampă comună (common rail), varianta turbo cu geometrie variabilă și un control avansat pentru maximă eficiență. Pentru a respecta standardele Euro 6 privind emisiile, motorul este prevăzut cu un sistem de recirculare a gazelor de eșapament, laolaltă cu tehnologia SCR și un filtru de particule activ.

Tip Performanta Cuplu
MX-13 303 303 kW/410 hp (1,425–1,750 rpm) 2,000 Nm (1,000–1,425 rpm)
MX-13 340 340 kW/460 hp (1,425–1,750 rpm) 2,300 Nm (1,000–1,425 rpm)
MX-13 375 375 kW/510 hp (1,425–1,750 rpm) 2,500 Nm (1,000–1,425 rpm)

Motorul PACCAR MX-11, Euro 6, de 10.8 litri

Motorul de ultimă generație PACCAR MX-11 este compact și oferă atât o eficiență optimă de combustibil, un tonaj și nivel de zgomot redus, cât și o performanță excelentă combinată cu fiabilitate maximă. Noul motor PACCAR MX-11, proiectat și construit de DAF Trucks în Eindhoven, este programat pentru producție în toamna anului 2013 și va fi disponibil în noua serie DAF Euro 6 CF și XF.

Tip Performanta Cuplu
MX-11 210 210 kW/290 hp (1,700 rpm) 1,200 Nm (1,000–1,700 rpm)
MX-11 240 240 kW/330 hp (1,650 rpm) 1,400 Nm (1,000–1,650 rpm)
MX-11 271 271 kW/370 hp (1,650 rpm) 1,600 Nm (1,000–1,650 rpm)
MX-11 291 291 kW/400 hp (1,450–1,700 rpm) 1,900 Nm (1,000–1,450 rpm)
MX-11 320 320 kW/440 hp (1,450–1,700 rpm) 2,100 Nm (1,000–1,450 rpm)


Motorul PACCAR PR, de 9.2 litri

Motorul PACCAR PR de 9.2 litri are o putere maximă de 250, 310 sau 360 CP, cuplu maxim de 1.050, 1.275 respectiv 1.450 Nm. Acesta respectă standardele Euro 5 și cele de emisii EEV, datorită sistemului de injecție SMART și tehnologiei DAF SCR.

Prin optimizarea procesului de ardere și a componentelor, reviziile tehnice pot fi efectuate la intervale de până la 75.000 km. În cazul utilizării pe distanțe lungi în combinație cu folosirea unui ulei sintetic și a unui filtru centrifugal, acest interval se poate prelungi până la 100.000 km. Frânarea standard pe sistemul de evacuare, realizată prin apăsarea unei pedale suplimentare de picior, oferă o putere maximă de frânare de 170 kW la 2.800 rpm.

Tip Performanta Cuplu Disponibil in
PR183 183 kW / 250 hp / 2,200 rpm 1,050 Nm / 1,000 – 1,700 rpm CF75
PR228 228 kW / 310 hp / 2,200 rpm 1,275 Nm / 1,200 – 1,700 rpm CF75
PR265 265 kW / 360 hp / 2,200 rpm 1,450 Nm / 1,200 – 1,700 rpm CF75

6.7 litri, Euro 6 PACCAR PX-7

Motorul PACCAR PX-7 de 6.7 litri și 6 cilindri este cel mai bun din gama sa. Este oferit în patru variante cu puteri dezvoltate de la 220 la 310 CP. Acest motor puternic este îndeosebi potrivit noului LF destinat distribuției de marfă. Cu puterea și cuplul său, într-un domeniu favorabilă de rpm, motorul PX-7 va fi de asemenea disponibil în varianta CF de la începutul anului 2014. PX-7 este puternic și eficient, regulat și ecologic, și mai ales ușor de întreținut.

Tip Performanta Cuplu
PX-7 164 164 kW/220 hp (1,800–2,300 rpm) 850 Nm (1,100–1,800 rpm)
PX-7 186 186 kW/250 hp (1,800–2,300 rpm) 950 Nm (1,100–1,800 rpm)
PX-7 208 208 kW/280 hp (2,000–2,300 rpm) 1,020 Nm (1,200–2,000 rpm)
PX-7 231 231 kW/310 hp (2,000–2,300 rpm) 1,100 Nm (1,200–2,000 rpm)

4.5 litri, Euro 6 PACCAR PX-5

În totalitate nou, motorul PACCAR PX-5 de 4.5 litri, în patru cilindri, este unitatea ideală pentru distribuția de marfă urbană. Fiind cel mai compact motor din seria PX, acesta deține aceeași tehnologie ca a motorului mai mare: PX-7, în șase cilindri. Este puternic, flexibil, econom și ecologic. PACCAR PX-5 este disponibil în trei variante, începând de la 150 și până la 210 CP, oferind tehnologia Euro 6, cele mai scăzute emisii, și nu în ultimul rând, un consum scăzut de combustibil, specific DAF.

Tip Performanta Cuplu
PX-5 112 112 kW/150 hp (1,800–2,300 rpm) 580 Nm (1,100–1,800 rpm)
PX-5 135 135 kW/180 hp (1,800–2,300 rpm) 700 Nm (1,200–1,800 rpm)
PX-5 157 157 kW/210 hp (2,000–2,400 rpm) 760 Nm (1,300–2,000 rpm)

Motorul PACCAR GR, 6.7 litri

Motorul PACCAR GR de 6.7 litri al CF65 dezvoltă 220, 250 și 300 CP și cupluri de 850, 950, respectiv 1.100 Nm. Motorul GR corespunde standardelor Euro 5 și standardelor de emisii EEV grație sistemului de injecție cu rampă comună (common rail), de înaltă presiune, precum și tehnologiei SCR.

Utilizarea unor componente mai eficiente și mai ușor de întreținut, în combinație cu o răcire și ardere optimizată permit creșterea intervalului de revizii tehnice până la 35.000 km pentru aplicațiile de distribuție marfă și până la 55.000 km pentru transportul pe distanțe lungi; această creștere a intervalului reduce costurile de operare și mărește durata de funcționare. Frânarea standard pe sistemul de evacuare oferă o mai bună performanță în frânare și este acționată cu ajutorul pedalei suplimentare de la picior sau din comandă de volan.

Motorul PACCAR FR, 4.5 litri

Motorul PACCAR FR de 4.5 litri și în patru cilindri este disponibil cu 140, 160, 185 sau 207 CP și cupluri de 550 Nm, 600 Nm, 700 Nm, respectiv de 760 Nm.

 

Tipe Performanta Cuplu Disponibil in
FR103 103 kW / 140 hp / 1,900-2,500 rpm 550 Nm / 1,200-1,700 rpm LF45
FR118 118 kW / 160 hp / 1,900-2,500 rpm 600 Nm / 1,200-1,800 rpm LF45
FR136 136 kW / 185 hp / 2,000-2,500 rpm 700 Nm / 1,200-1,800 rpm LF45/55
FR152 152 kW / 207 hp / 2,100-2,300 rpm 760 Nm / 1,400-1,800 rpm LF45/55
GR165 165 kW / 220 hp / 1,900-2,500 rpm 850 Nm / 1,200-1,700 rpm LF45/55, CF65
GR184 184 kW / 250 hp / 1,900-2,500 rpm 950 Nm / 1,200-1,700 rpm LF45/55, CF65
GR210 210 kW / 286 hp / 2,100-2,500 rpm 1,020 Nm / 1,200-1,800 rpm LF45/55, CF65
GR220 220 kW / 300 hp / 1,900-2,500 rpm 1,100 Nm / 1,200-1,900 rpm LF45/55, CF65

Tehnologia DAF SCR, pentru un viitor mai luminos
Metoda ecologică

DAF utilizează tehnologia SCR – Reducerea Catalitică Selectivă. Această tehnologie oferă cea mai ușoară modalitate de respectare a cerințelor europene de Euro 5 și EEV pentru emisii. Tehnologia SCR este una simplă, de încredere și mai ales eficientă.

Datorită faptului că SCR este un sistem de tratare ulterioară, în construcția motorului pot fi astfel utilizate cele mai eficiente tehnici de combustie. Mai mult, tehnologia DAF SCR este aplicată pe o nouă serie de motoare PACCAR, prin utilizarea unui sistem avansat de injecție de înaltă presiune

 

 

Motoarele DAF EEV

Prin aplicarea unui filtru de particule în motoarele Euro 5, DAF poate produce camioane care respectă standardul EEV (Vehicule cu emisii reduse de gaze). Motoarele EEV eliberează cu 50% mai puține particule decât motoarele DAF Euro 5, care sunt deja ecologizate. Datorită motoarelor pe motorină EEV, DAF înregistrează valori de emisie care erau până în prezent posibile doar în cazul motoarelor pe benzină.

EEV fără filtru de particule

În ceea ce privește distribuția urbană, seria LF este standard disponibil în versiunea de motoare FR, care respectă nivelele de emisie obținute prin ardere optimă și impuse de EEV.

 

« Înapoi