Motoare EURO 6



PACCAR MX-13

Motorul PACCAR MX-13 se caracterizează printr-o combinație de tehnologii testate, de ultimă oră, dar și un număr mare de inovații tehnice. Blocul motor a fost reproiectat pentru o rigiditate și mai bună și, asemenea chiulasei, este fabricat din fontă grafitata compactată.

În scopul asigurării unei fiabilități și durabilități maxime, au fost integrate cât mai multe funcții posibil. De exemplu, conductele au fost realizate prin turnare în blocul motor și chiulasă, iar cele două unități de pompare care generează presiune în sistemul de rampă comună au fost integrate în bloc, ceea ce înseamnă că pot fi puse în mișcare de același arbore cu came care acționează supapele. Combustibilul din conductă centrală este livrat cu ajutorul unor comenzi de dozare inteligentă pentru asigurarea eficienței optime prin comprimarea numai a cantității cu adevărat necesare de amestec de combustibil. Pierderile hidraulice sunt reduse astfel la minimum.

Sistemul de rampă comună al noului motor PACCAR MX-13 Euro 6 permite presiuni de injecție înalte, de până la 2.500 bar și da ocazia de a utiliza pre- și postinjectia sau o combinație între acestea. Rezultatul este o pulverizare mai fină și multe alte posibilități de optimizare a combustiei, asigurând cele mai scăzute niveluri posibile ale emisiilor și zgomotului și cel mai scăzut consum de combustibil.

Software-ul foarte avansat al motorului și noii senzori și mecanisme de acționare joacă de asemenea un rol important în această privință, funcționând chiar mai repede și mai precis pentru a asigura întotdeauna injecția amestecului optim de aer, gaze de eșapament și combustibil. De asemenea, aceasta este cheia pentru obținerea unei eficiente maxime și unor emisii cât mai reduse.

Pe lângă fiabilitate și durabilitate, cel mai important cuvânt cheie al tehnologiei Euro 6 promovate de DAF este eficiența. Obținerea valorilor ultrascazute ale emisiilor Euro 6 necesită o tehnologie suplimentară, iar scopul nostru este, desigur, menținerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 la nivelurile scăzute ale actualelor noastre vehicule ATE Euro 5. Prin MX-13 se face totul pentru a exploata la maximum tehnologia.

Noul motor PACCAR MX-13 de 12,9 litri este disponibil cu puteri de 300 kw/410 CP, 340 kw/460 CP și 375 kw/510 CP.

PACCAR MX-11

Motorul MX-11 este o componentă cu totul nouă. Blocul motor este fabricat din fontă grafitată compactată rezistentă (CGI), cu nervuri verticale pentru rigiditate maximă și nivel redus de zgomot. Chiulasa are patru supape pentru fiecare cilindru și o galerie de admisie integrată. Controlul direct al supapelor prin arborii cu came duble, din partea superioară, determină pierderi minime cu un efect pozitiv asupra consumului de combustibil. Echipamentul de injecție de combustibil este acționat de un arbore cu came separat din bloc. Din acest motiv, arborii cu came din partea superioară pot fi tubulari, reducând greutatea cu 15 kg. Consumul de combustibil al motorului MX-11 va fi și mai redus decât cel al motorului extrem de eficient MX-13.

La fel ca motorul MX-13, MX-11 utilizează injecție de combustibil de înaltă presiune cu rampă comună, un turbocompresor cu geometrie variabilă și recircularea gazelor de eșapament. Sistemul de tratare ulterioară a gazelor de eșapament cu filtru de particule diesel și reducție catalitică selectivă este montat pe șasiu.

Detalii generale

- capacitate cilindrică 10.8 litres;
- putere la turația 320 kw (435 hp);
- bloc motor nou proiectat pentru rigiditate și integrare optime;
- chiulasă cu arbore cu came dublu montat în partea superioară;
- sistem de injecție de combustibil în rampă comună la înaltă presiune, cu valori ale presiunii de injecție de până la 2.500 bar;
- turbocompresor cu geometrie variabilă;
- tehnologii inovatoare pentru eficientă maximă: integrarea funcțiilor, cablaje capsulate și sisteme de gestionare avansate.


PACCAR MX-13

Motorul PACCAR MX-13 se caracterizează printr-o combinație de tehnologii testate, de ultimă oră, dar și un număr mare de inovații tehnice. Blocul motor a fost reproiectat pentru o rigiditate și mai bună și, asemenea chiulasei, este fabricat din fontă grafitata compactată.

În scopul asigurării unei fiabilități și durabilități maxime, au fost integrate cât mai multe funcții posibil. De exemplu, conductele au fost realizate prin turnare în blocul motor și chiulasă, iar cele două unități de pompare care generează presiune în sistemul de rampă comună au fost integrate în bloc, ceea ce înseamnă că pot fi puse în mișcare de același arbore cu came care acționează supapele. Combustibilul din conductă centrală este livrat cu ajutorul unor comenzi de dozare inteligentă pentru asigurarea eficienței optime prin comprimarea numai a cantității cu adevărat necesare de amestec de combustibil. Pierderile hidraulice sunt reduse astfel la minimum.

Sistemul de rampă comună al noului motor PACCAR MX-13 Euro 6 permite presiuni de injecție înalte, de până la 2.500 bar și da ocazia de a utiliza pre- și postinjectia sau o combinație între acestea. Rezultatul este o pulverizare mai fină și multe alte posibilități de optimizare a combustiei, asigurând cele mai scăzute niveluri posibile ale emisiilor și zgomotului și cel mai scăzut consum de combustibil.

Software-ul foarte avansat al motorului și noii senzori și mecanisme de acționare joacă de asemenea un rol important în această privință, funcționând chiar mai repede și mai precis pentru a asigura întotdeauna injecția amestecului optim de aer, gaze de eșapament și combustibil. De asemenea, aceasta este cheia pentru obținerea unei eficiente maxime și unor emisii cât mai reduse.

Pe lângă fiabilitate și durabilitate, cel mai important cuvânt cheie al tehnologiei Euro 6 promovate de DAF este eficiența. Obținerea valorilor ultrascazute ale emisiilor Euro 6 necesită o tehnologie suplimentară, iar scopul nostru este, desigur, menținerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 la nivelurile scăzute ale actualelor noastre vehicule ATE Euro 5. Prin MX-13 se face totul pentru a exploata la maximum tehnologia.

Noul motor PACCAR MX-13 de 12,9 litri este disponibil cu puteri de 300 kw/410 CP, 340 kw/460 CP și 375 kw/510 CP.

PACCAR MX-11

Motorul MX-11 este o componentă cu totul nouă. Blocul motor este fabricat din fontă grafitată compactată rezistentă (CGI), cu nervuri verticale pentru rigiditate maximă și nivel redus de zgomot. Chiulasa are patru supape pentru fiecare cilindru și o galerie de admisie integrată. Controlul direct al supapelor prin arborii cu came duble, din partea superioară, determină pierderi minime cu un efect pozitiv asupra consumului de combustibil. Echipamentul de injecție de combustibil este acționat de un arbore cu came separat din bloc. Din acest motiv, arborii cu came din partea superioară pot fi tubulari, reducând greutatea cu 15 kg. Consumul de combustibil al motorului MX-11 va fi și mai redus decât cel al motorului extrem de eficient MX-13.

La fel ca motorul MX-13, MX-11 utilizează injecție de combustibil de înaltă presiune cu rampă comună, un turbocompresor cu geometrie variabilă și recircularea gazelor de eșapament. Sistemul de tratare ulterioară a gazelor de eșapament cu filtru de particule diesel și reducție catalitică selectivă este montat pe șasiu.

Detalii generale

- capacitate cilindrică 10.8 litres;
- putere la turația 320 kw (435 hp);
- bloc motor nou proiectat pentru rigiditate și integrare optime;
- chiulasă cu arbore cu came dublu montat în partea superioară;
- sistem de injecție de combustibil în rampă comună la înaltă presiune, cu valori ale presiunii de injecție de până la 2.500 bar;
- turbocompresor cu geometrie variabilă;
- tehnologii inovatoare pentru eficientă maximă: integrarea funcțiilor, cablaje capsulate și sisteme de gestionare avansate.


PACCAR PX-7

Motoarele sunt prevăzute cu băi de ulei din plastic (17 litri la PX-5, respectiv 23,5 litri la PX-7) pentru economii de greutate și reducerea zgomotului. Suporturile motorului au fost reproiectate în vederea izolării vibrațiilor motorului față de sașiu și cabină. Ventilatoarele noi, eficiente, asigură un debit ridicat de aer de răcire în schimbul unui necesar scăzut de putere.

În comparație cu motoarele Euro 5 de 4,5 litri și de 6,7 litri, noile motoare prezintă un răspuns tranzitoriu și o manevrabilitate generală mult îmbunătățite. Disponibilitatea unui cuplu mai mare la o turație mai redusă a motorului determină caracteristici îmbunătățite la pornirea de pe loc.

Ambele motoare utilizează tehnologia de tratare ulterioară a gazelor de eșapament PACCAR, cu valoare demonstrată, care constă dintr-un filtru de particule diesel (DPF) și o reducție catalitica selectivă (ECR) cu injecție de AdBlue fără aer. Unitatea de tratare ulterioară este amplasată în partea laterală dreapta a sașiului, într-o carcasă elegantă. Pentru aplicații specifice este disponibilă o execuție stivuita în spatele cabinei.

- capacitate cilindrică 6,7 litri;
- 6 cilindri;
- injecție de combustibil de înaltă presiune cu rampă comună;
- turbocompresor cu geometrie variabila (VGT);
- recircularea gazelor de eșapament (EGR);
- puteri disponibile: 164 kw/223 cp, 186 kw/253 cp, 208 kw/283 cp, 231 kw/314 cp.

PACCAR PX-5

Motoarele sunt prevăzute cu băi de ulei din plastic (17 litri la PX-5, respectiv 23,5 litri la PX-7) pentru economii de greutate și reducerea zgomotului. Suporturile motorului au fost reproiectate în vederea izolării vibrațiilor motorului față de sașiu și cabină. Ventilatoarele noi, eficiente, asigură un debit ridicat de aer de răcire în schimbul unui necesar scăzut de putere.

În comparație cu motoarele Euro 5 de 4,5 litri și de 6,7 litri, noile motoare prezintă un răspuns tranzitoriu și o manevrabilitate generală mult îmbunătățite. Disponibilitatea unui cuplu mai mare la o turație mai redusă a motorului determină caracteristici îmbunătățite la pornirea de pe loc.

Ambele motoare utilizează tehnologia de tratare ulterioară a gazelor de eșapament PACCAR, cu valoare demonstrată, care constă dintr-un filtru de particule diesel (DPF) și o reducție catalitică selectivă (ECR) cu injecție de AdBlue fără aer. Unitatea de tratare ulterioară este amplasată în partea laterală dreaptă a sașiului, într-o carcasă eleganță. Pentru aplicații specifice este disponibilă o execuție stivuită în spatele cabinei.

- capacitate cilindrică 4,5 litri
- 4 cilindri
- injecție de combustibil de înaltă presiune cu rampă comună;
- turbocompresor cu geometrie variabila (VGT);
- recircularea gazelor de eșapament (EGR);
- puteri disponibile: 112 kw/152 cp, 135 kw/184 cp, 157 kw/213 cp;
- costuri de întreținere reduse.

« Înapoi