EURO 6

Abordarea DAF faţă de Euro 6

Legislaţia Euro 6

Începând cu 13 decembrie 2013, legislaţia privind emisiile Euro 6 pentru vehicule comerciale grele va intra în vigoare în Uniunea Europeană pentru toate vehiculele nou înmatriculate.

Tehnologia Euro 6

Respectarea standardului de emisii Euro 6 necesită o tehnologie complet nouă pentru motor şi sistemul de tratare ulterioară, în general o combinaţie de SCR (reducţie catalitică selectivă), EGR (recircularea gazelor de eşapament) şi DPF (filtru de particule diesel).

Abordarea DAF

Ca alţi mari producători de camioane, DAF dispune de toată tehnologia necesară pentru Euro 6.

Spre deosebire de unii producători de camioane, DAF a decis să nu lanseze vehicule Euro 6 într-o fază anticipată, deoarece nu există beneficii clare pentru operator.

În schimb, DAF va utiliza timpul rămas pentru a se asigura că soluţia sa pentru Euro 6 va fi cea mai bună posibil.

Motoare Euro 6 cu tehnologie cu rampă comună

În aprilie 2012, DAF a anunţat motorul PACCAR MX-13 Euro 6 de 12,9 litri, primul dintr-o generaţie complet nouă de motoare PACCAR Euro 6.

Motorul PACCAR MX-13 dispune de injecţie de combustibil în rampă comună la înaltă presiune, un turbocompresor cu geometrie variabilă şi multiple inovaţii tehnologice, toate vizând obţinerea celei mai înalte eficienţe.

Vehiculele DAF Euro 5 şi EEV

Până la intrarea în vigoare a legislaţiei Euro 6 în 2014, DAF va continua dezvoltarea suplimentară şi rafinarea programului său curent de vehicule, deoarece Euro 5/EEV este considerată a fi cea mai bună soluţie generală pentru moment, oferind echilibrul corect între impactul asupra mediului, imaginea ecologică şi costurile operaţionale.

Conceptul DAF Advanced Transport Efficiency (ATe) a fost lansat pentru a coordona toate soluţiile privitoare la produse şi servicii care contribuie la îmbunătăţirea eficienţei utilizării combustibilului, diminuarea impactului asupra mediului şi reducerea costului total de exploatare pentru vehiculele DAF Euro 5/EEV.