DAF LF EURO6

Aspectul exterior similar nu este singura asemănare dintre noul LF și noile vehicule CF și XF. De asemenea, în cazul noului LF, au fost realizate multe dezvoltări, începând cu grila impresionantă. Motoare noi PACCAR cu 4 și 6 cilindri, Euro 6, un șasiu nou, un sistem de frânare EBS nou. Interior de cabină reproiectat cu un nou panou de bord și o nouă ambalare a sistemelor electrice.

Elementele asemănătoare dintre noua cabină LF și noile cabine CF și XF au fost deja menționate pe scurt mai sus. Grila largă cu sigla DAF pe o bară argintie, panoul de faruri nou și bară de protecție din oțel galvanizat sunt frumoase și utile, în același timp.

La o privire mai atentă asupra cabinei, se poate vedea încă o calitate: montarea și finisarea sunt perfecte, rezultând din stabilitatea îmbunătățită a diverselor panouri, distanțele mai bine determinate dintre panouri și absența panourilor de umplutură pentru clasele de greutate diferite. Diferențele dintre înălțimile cabinelor la vehiculele de 12 t, 16 t și 19 t sunt rezolvate prin adâncimi diferite ale panourilor de faruri dintr-o singură bucată.

În mediul urban sau pe drumuri regionale: noua cabină pentru distribuție LF face întotdeauna o impresie bună.

Culori noi, panou de bord nou, scaune noi. O mulțime de modificări, pentru a da interiorului cabinei un aspect proaspăt, complet nou. Panou de bord nou, consola nouă a schimbătorului de viteze, funcționalități noi. O mulțime de modificări pentru îmbunătățirea ergonomiei și pentru a transformă conducerea noului LF într-o experiență și mai relaxantă.

Stilizare și tapițerie interioară

Modificările de stilizare și tapițerie interioară includ:
- o schemă de culori nouă pentru panoul de bord;
- culori noi pentru consolă frânei de mână și cutia de depozitare opțională;
- culoare nouă pentru capitonajul de ușă și pentru raftul din plafon;
- culori noi pentru ornamentele părților laterale ale cabinei, peretelui posterior și acoperișului;
- material și culori noi pentru perdele;
- culori textile noi pentru scaun și cușetă (dacă este cazul).

Principala modificare adusă noilor transmisii LF o reprezintă introducerea noilor motoare PACCAR Euro 6: motorul PX-5 de 4,5 litri și motorul PX-7 de 6,7 litri.

Sistemul cu cablu de schimbare a vitezelor înlocuiește legătura cu bara pe toate cutiile manuale, cu unitate servo utilizată pentru 6 și 9 viteze. Cutiile de viteze Eaton cu 9 trepte 9S6309 și 9S8309 au fost înlocuite de cutia de viteze cu 9 trepte, cu priză directă, de tip ZF 9S1110.

În esență, punțile spate au rămas nemodificate față de programul Euro 5, în ciuda faptului că, acolo unde a fost posibil, versiunea reductoarelor pentru puntea spate a fost adaptată la caracteristicile noilor motoare Euro 6.

 

Întreg programul DAF Euro 6 beneficiază de un șasiu nou.

S-a realizat o serie de șasiuri complet noi și pentru noul LF. în loc să utilizeze diferite tipuri de ranforsări interioare, noul șasiu își extrage rezistența necesară din traversele principale mai înalte. Câteva avantaje ale noii construcții sunt raționalizarea diversității traverselor și flexibilitatea sporită în ceea ce privește (re)poziționarea echipamentelor montate pe sașiu.

Noile traverse asigură mai mult spațiu pentru direcționarea conductelor și a cablurilor, în timp ce orificiile din linia centrală a traversei principale permit un montaj ușor al conductelor și al cablurilor, la distanță de șuruburi. Modelele de orificii pentru componente și prinderea caroseriei, perforate în traversele principale, facilitează activitatea carosierului.

Se utilizează următoarele dimensiuni pentru traversele principale pentru secțiunea canalului (înălțime x lățime flanșă x grosime).

- 210 x 70 x 4,5 mm pentru GVM de până la 8,3 tone;
- 210 x 70 x 6,0 mm pentru GVM de 10 – 12 tone
- 270 x 70 x 6,0 mm pentru GVM de 14 – 16 tone
- 270 x 75 x 7,0 mm pentru GVM de 18 – 19 tone

Lățimile șasiului față și spate nu s-au modificat, ceea ce înseamnă cadre complet paralele (860 mm) pentru GVM pana la 12 tone, respectiv cadre cotite (fata 860 mm, spate 790 mm) pentru GVM între 14 – 19 tone.

Structura frontală nouă a șasiului

Au fost aduse schimbări radicale la partea frontală a șasiului. Modulul cadrului frontal include suporturi pentru combinarea montajului arcurilor frontale, al casetei de direcție, al scutului secundar, al barei de protecție, al farurilor și, în cazul vehiculelor de 18 a€“ 19 tone, al treptei inferioare a cabinei. Modulul cadrului frontal este preasamblat într-un dispozitiv de fixare, pentru a asigura o potrivire corectă, ca bază solidă pentru toate componentele care urmează să fie instalate.

Traversa pivot cu orificii de remorcare frontale a fost reproiectata, astfel încât să nu afecteze preasamblarea modulului cadrului frontal.

 

Special pentru industria construcțiilor

A fost adăugată o versiune nouă LF Construction pentru sasiurile LF220 FA de 19 t.

Modelul LF Construction a fost proiectat pentru a funcționa pe suprafețe nepavate fără a suferi deteriorări costisitoare dacă nu se observă unul dintre obstacolele care sunt prezente peste tot. Vulnerabilitatea redusă necesară a fost obținută prin intermediul unei bare de protecție înalte și a unui scut de protecție gros pentru radiator și baia de ulei.

Designul extern al vehiculelor LF Construction este asemenea gamei de vehicule off-road CF Construction.

Șasiul LF220 FA 19 t este de asemenea disponibil pentru o versiune pentru șosea, normală. Nu există nicio diferență de preț între versiunea pentru șosea și versiunea LF Construction.

Detalii tehnice

- ampatament 3,45, 3,75, 4,15, 4,45 sau 4,75 m; consolă spate 1,12 m;
- cu suspensie parabolică spate, scurtă și asimetrică;
- poziție înaltă a barei de protecție față;
- garda la sol 32 cm;
- fără protecție secundară față;
- apărătoare de pietre, pentru a proteja radiatorul și baia de ulei, realizată din oțel galvanizat, cu grosimea de 3 mm;
- cadru sașiu spate pregaurit pentru instalarea unui suport rabatabil pentru remorcă;
- treaptă inferioară de acces în cabină, din aluminiu, cu structură de susținere ranforsata și zonă adiacentă din polietilenă neagră;
- doar pentru Day Cab cu suspensie elicoidală doar în 4 puncte.

Aplicație pentru basculantă

Suspensia parabolică scurtă permite vehiculului LF Construction să fie ideal pentru aplicații pentru basculantă. Cadrul de sașiu este pregătit pentru instalare ușoară a suporturilor rabatabile pentru remorcă, folosite des pe piața din Marea Britanie.

 

 

« Înapoi