ISTORIC

Compania DAF a fost fondată în anul 1928, când frații Hub și Wim van Doorne au pus bazele unei întreprinderi, care, în prezent, a devenit producătorul de camioane cu cea mai rapidă dezvoltare din Europa.

NOW - 2010

2011

Producția osiei cu numărul 2.000.000

DAF Vlaanderen din Westerlo (Belgia) a produs cea de-a 2.000.000-a osie. DAF Vlaanderen produce osii pentru modelele CF și XF105, inclusiv osii față de 7.5 și 9 tone, osii spate de 13 tone și osii tandem de 26 de tone pentru acționare simplă sau în tandem.

 

 

2011

Fabricarea celui de-al 100.000-lea DAF LF

Compania de Camioane Leyland sărbătorește producția camionului DAF LF cu numărul 100.000. Vehiculul DAF LF este un camion de primă clasă, de tonaj ușor, destinat pieței de 6-21 tone.

 


 

2011

Lansarea programului ATe pentru creșterea eficienței vehiculelor

DAF lansează programul ATe, un pachet complet de soluții inteligente, care ajută la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor și îmbunătățește eficiența camioanelor.

 



2010

DAF este printre primii fabricanți de camioane din Europa care demarează producția camionului de distribuție marfă hibrid. Hibridul DAF LF folosește un sistem hibrid paralel care poate reduce consumul de combustibil și astfel de emisii de CO2 cu până la 20%.
 

 



2010

DAF își dezvoltă gama de produse în mod constant. În cadrul seriei CF85 se regăsesc două modele de vehicul cu șasiu rigid pe patru axe. Ambele modele prezintă osii spate triple – cea din mijloc este de tracțiune iar cea din față direcționată.

 

 

 

2010

Ca prim fabricant de camioane în Europa, DAF este capabilă să ofere întreaga sa gamă de motoare în versiunea EEV de emisii foarte scăzute, cu până la 33% mai puține emisii de CO2 în comparație cu standardul curent de emisii Euro 5.

 

 

 

2009

Sub motto-ul Evolution never stops (‘Evoluția nu are final’), DAF prezintă modelele Ediției 2009 a popularului camion de distribuție LF, caracterizat printr-un interior refăcut și transmisie optimizată.

 

 


 

2008
 
DAF prezintă îmbunătățirile aduse renumitelor serii CF și XF 105. Modelele Ediției 2009 oferă un nou design interior, o transmisie îmbunătățită și noi dispozitive opționale de siguranță, precum ACC (pilot automat adaptiv) și FCW (avertizare coliziune frontală).
 
 
 
 
 
 
2008
 
DAF este primul producător de camioane care oferă motoare diesel conforme EEV (Vehicule Ecologice Îmbunătățite), pe parcursul întregului său program auto.
 
 
 

 
2008
Prim Ministrul olandez Balkenende oficiază inaugurarea unui nou Centru DAF de Testare a Motoarelor (Engine Test Centre).
 
 
 
 
 
 

 
2007
 
Se livrează cel de-al 750.000-lea camion produs în Eindhoven, de dl A.l. Goudriaan către dnul L.H. De Rijke.
 
 
 
 

2006
 
DAF își reînoiește programul de camioane de distribuție marfă și de talie medie, cu noile motoare Euro-4 și Euro-5.
 
 
 

 
2006
 
Noul XF 105 este votat ‘Camionul anului 2007 pe plan internațional’.
 
 
 
 
 
2005
 
În anul 2005, DAF stabilește un nou standard în industrie, prin introducerea modelului XF 105, prezentând cea mai spațioasă cabină existentă pe piață, un nivel de confort ridicat și desigur, noul motor PACCAR MX de 12.9 litri.
 
 
 
 
2004
 
DAF produce modelul YTZ95 pentru armata olandeză, un camion cu tracțiune 6×6 destinat să transporte vehicule blindate de până la 65 de tone.
 
 
 
 
2003
 
În urmă cu 75 de ani, Hub van Doorne a fondat Hub van Doorne Engineering Works and Repair Shop ( Atelierul de Reparații și Lucrări de inginerie Hub van Doorne). Împreună cu fratele său, Wim, au pus bazele pentru ca DAF să devină inovator în construcția de camioane.
 
 
 
 
 
2002
 
Apogeul în excelență în domeniul transportului rutier internațional de mărfuri îl reprezintă modelul DAF XF95. Spațiul de neegalat și confortul oferite de acesta este combinat cu un cost redus pe km parcurs și eficiență sporită datorită motoarelor economice de 12.6 litri (între 280 kW/380 CP și 390 kW/530 CP), o greutate nesuspendată redusă și costuri de întreținere scăzute.
 
 
 
2002 Noul LF este votat ‘Camionul anului 2002 pe plan internațional’.
 
 
 
 
 
 
 
2001
 
Un nou venit pe piață este DAF seria LF, produs special pentru distribuția de mărfuri. Seria LF (masa vehiculului de la 6 până la 18 tone) oferă atât o gamă largă de ampatamente, capacități portante și tipuri de motor, cât și o cabină de zi și o cabină de dormit.
 
 
 
2000 În septembrie 2000, noua serie CF este prezentată în clasa de vehicule de 18 tone masa vehiculului, până la o masă totală maximă autorizată de 40 de tone și peste. CF excelează în ceea ce privește maniera de condus, confortul oferit și nu în ultimul rând, eficiența lui.
 
1999 Se livrează cel de-al 500.000-lea camion.
 
1998 DAF Trucks prezintă noile vehicule de distribuție marfă și utilitare, de talie medie și grea, îmbunătățite: seriile 65 CF, 75 CF și 85 CF. Seria 75 CF prezintă noile motoare de serie PF de 24 valve, 9.2 litri, iar seria 85 CF este echipată cu motorul XF de 12.6 litri din seria 95 XF.
 
1998 95XF este votat ‘Camionul anului 1998 pe plan internațional’.
 
1997 Introducerea seriei DAF 95XF, pentru transportul profesional de mărfuri pe distanțe lungi, echipată cu cabine DAF de 2.25 m. lungime, în versiunile Confort Cab, Space Cab sau Super Space Cab, cu motor diesel de 12.6 litri, 6 cilindri în linie, sistem de combustie de 24 de valve, 280-355 kW (381-483 CP).
 
1996 PACCAR achiziționează DAF, asigurând astfel viitorul societății. PACCAR este unul din cei mai importanți fabricanți de camioane din lume și producătorul mărcilor de prim rang precum Kenworth și Peterbilt.
 
1995 DAF își anunță intenția de a participata la cursele de camioane care câștigă tot mai multă notorietate.
 
1995 Se lansează seria 55 DAF, un vehicul de distribuție cu o masă de 11-15 tone, destinat transportului interurban și regional.
 
1994 O nouă versiune a DAF 95 este prezentată, având o cabină mai încăpătoare și oferind confort sporit: Super Space Cab.
 
1993 Piața vehiculelor comerciale intră în colaps, mai ales în Marea Britanie, țară pe care compania DAF se bazează în mare măsură. DAF intră în faliment. Cu toate acestea, în doar câteva săptămâni se înființează o nouă societate – DAF Trucks N.V..
 
1993 Prezentarea seriei 65, conținând vehicule cu tracțiune 4×2, de tonaj mediu pentru distribuție marfă pe plan local, regional și interurban.
 
1992 Anunțarea seriei 75 și 85, vehicule de înaltă tehnologie de generația a doua, destinate transportului utilitar și transportului de distribuție marfă de tonaj mediu și mare.
 
1992 Se lansează seria 95 de a doua generație, vizând transportul de mărfuri pe distanță lungă, echipată cu motoare WS ATi conforme standardelor 9 Nox și suplimentate cu o versiune de motor de 430 CP.
 
1991 Prezentarea seriei 45, o nouă generație de camioane de tonaj ușor destinate transportului de marfă urban și regional.
 
1990 Prezentarea modelului ‘Euromaster’ din seria 95.
 
1990 Lansarea seriilor 2900 și 3200, succesoarele seriilor 2800 și 3300.
 
1990 Prezentarea seriei 2700 ATi ca substitut al seriei 2500. Îmbunătățirea estetică a vehiculelor de serie 2300.
 
1989 DAF devine o companie listată la bursele din Londra și Amsterdam.
 
1988 Un juriu internațional format din jurnaliști specializat pe domeniul automobile desemnează DAF 95 ca fiind ‘Camionul Anului 1988 pe plan internațional‘ (International Truck of the Year 1988).
 
1987 DAF își prezintă noul model premium: seria 95. Nu mai este necesar a se menționa că modelul este echipat cu spațioasa și mult apreciata variantă de cabină denumită Space-Cab.
 
1987 DAF ‘Turbotwin II’, 1000+ CP câștigă Raliul Paris-Dakar, la categoria de vehicule depășind 10 tone masă maximă.
 
1987 DAF achiziționează Leyland. Se înființează noua companie DAF B.V, prin fuziunea societăților DAF Trucks, Leyland și Freight Rover (deținută majoritar de către DAF).
 
1986 Se introduce noua linie de camioane de categorie ușoară seriile DAF 600, 800 și 1000, succesoarele seriilor 500, 700 și 900.
 
1985 DAF introduce pe piață a doua generație de motoare turbo-diesel și sistem intercooler, sub numele de ATI (Advanced Turbo Intercooling – Răcire Turbo Avansată) pentru o mai bună performanță a motorului, un consum de combustibil mai redus și gaze de eșapament mai puțin nocive.
 
1985 Se introduce cabina tip Space-Cab: o cabină cu acoperiș înalt pentru un confort sporit.
 
1985 ‘Taurul’ DAF (DAF Bull) condus de Jan de Rooy iese din nou câștigător al Raliului Paris-Dakar, în clasa vehiculelor de peste 10 tone masă maximă.
 
1984 Este fabricat cel de-al 250.000-lea camion.
 
1982 Se lansează seria 3300 DKX (330 CP), prevăzută pentru transport pe distanțe lungi și special, de tonaj greu.
 
1982 Are loc atât prezentarea vehiculelor de serie 2100 și 2300, cât și a seriei 2500 DHS prevăzute cu motoare diesel de-a doua generație, de 8,25 litri.
 
1982 Echipa de producție DAF a duo-ului Jan de Rooy/Gerard Straetmas câștigă categoria cea mai grea a raliului Paris-Dakar, cu vehiculul DAF N 2800.
 
1980 Se lansează seria N 2800, șasiu cu capotă, tracțiune 6×4 cu aplicații de basculantă.
 
1980 Se introduc modelele FAG 2300: șasiu 6×2 cu ax spate motor, special conceput pentru colectarea gunoiului și transportul de lapte.
 
1979  DAF încetează producția de remorci și se concentrează pe dezvoltarea și producția de camioane de tonaj mare și mediu.
 
1979 Are loc deschiderea noului Centru de Distribuție Piese de schimb (Parts Distribution Centre).
 
1979 La un an după moartea fratelui său, pe data de 23 mai, Dr. Hub van Doorne încetează din viață.
 
1978 Pe data de 3 mai, la o lună după aniversarea celor 50 de ani ai companiei DAF, Wim van Doorne încetează din viață.
 
1978 Se livrează noua generație de vehicule militare YA 4440, ca parte a unei comenzi a armatei olandeze, pentru platforme de transport echipament de 4 și 5 tone.
 
1978 Se lansează modelele 8×4 a seriei 2800; Basculanta FAD și betoniera FMD.
 
1978 Se introduc seriile DAF 1300 și 1500, succesoare ale seriilor 1200 și 400.
 
1978 Sărbătorirea a 50 de ani de la întemeierea societății DAF Trucks.
 
1977 Se prezintă șasiul de 4×2 și 6×4 pentru seria 2300 DHR.
 
1977 ‘Clubul celor Patru’ (The Club of Four) proiectează seria 500 DE și seria 1100 DD
 
1976 Se introduce seria 2300 DHU (începând cu un șasiu de tractor) cu motor diesel de 8.25 litri cu răcire intermediară.
 
1976 Volvo preia divizia DAF de autoturisme. Prin vânzarea tuturor activităților privind automobilele, DAF își concentrează atenția exclusiv asupra dezvoltării și fabricării, marketingului și vânzării de vehicule comerciale; camioane și autobuze.
 
1975 Se lansează versiunea DAF 2800 ‘Supercontinental’.
 
1975 ‘Clubul celor Patru’ își prezintă rezultatele. Pentru DAF, acest lucru înseamnă o extindere a gamei cu două serii de camioane de tonaj ușor: F700 și F900.
 
1973 Se introduce o versiune mai lungă cu 20 de cm. a cabinei înclinate, fapt ce dă naștere unei noi vedete: varianta 2800. Cabina de dormit, prevăzută cu două paturi duble și noile motoare puternice DAF de 11.6 litri cu sistem răcire transformă modelul în succesorul apreciatului model 2600.
 
1973 ‘Paystar’ internațional, echipat cu motorul diesel DAF DKA 1160, înlocuit apoi de seria DAF N 2500 (DAF – dezvoltare internațională).
 
1972 Introducerea unei noi generații de camioane ușoare 4×2, prevăzute cu cabine înclinate: modelele DA 1200 și 1400 DD.
 
1971 Wim van Doorne se pensionează.
 
1970 O nouă generație de camioane ia naștere. Seria F1600-F2000 se caracterizează prin cabinele basculante montate, ceea ce permite intervențiile rapide și ușoare de service la motor.
 
 
1965   Fondatorul Hub van Doorne atinge vârsta pensionării și se retrage ca Președinte al Consiliului de administrație.
 
1965 În orașul belgian Oevel se deschide o nouă fabrică axată pe producția de osii și cabine de camion.
 
1965 Se prezintă seria 2400DP, împreună cu noua cabină din seriile 2000 și 2300.
 
1965 Se introduce șasiul de capotă seria 18.
 
1965 Se introduce șasiul de basculantă AZ 1900, cu tracțiune pe 6 roți (6×6).
 
1964 Se produce cel de-al 50.000-lea șasiu de camion.
 
1963 Se introduce prima configurație de șasiu cu 6×4 tandem (AT 1900) și șasiul de betonieră (AT 1902).
 
1962 Seria 1900 înlocuiește vehiculele de serie 1800.
 
1962 DAF surprinde publicul cu lansarea seriei 2600, numită și ‘Părintele transportului rutier internațional de mărfuri‘ (Mother of International Road Haulage)- noul standard de confort pentru șofer, vehiculul fiind prevăzut cu cabină de dormit.
 
1961 Se introduce AS 2000 DO, un nou model de punte spate mobilă pentru transportul greu de mărfuri.
 
1959  Se introduce seria 1800, cu motor turbo-diesel DS575.
 
1959 Noua serie de șasiu 1600 o înlocuiește pe cea de 1500.
 
1959 Modelele 1100, 1300 și 1500 sunt cosmetizate și li se instalează noi motoare. Cabina este reproiectată în întregime, atât în interior, cât și în exterior.
 
1958 DAF demarează propria producție de osii spate.
 
1958 Frații Van Doorne își îndeplinesc unul din vise: construcția unui autoturism. Numărul total de ‘Little DAFs‘ (Mici DAF-uri), faimoase pentru transmisia de tip Variomatic, ajunge la aproximativ 800.000.
 
1957 Se lansează șasiul prevăzut cu capotă, pentru a răspunde cererilor unor segmente specifice de piață (seria 12 și 15).
 
1957 DAF prezintă o nouă serie de șasie de camioane grele, seria 2000, cu motor Leyland de 11,1 litri, construit de DAF. Camioanele au o capacitate de 10 tone pe puntea din spate – caracteristică unică la acea vreme.
 
1957 Se deschide fabrica DAF pentru producția sub licență de motoare Leyland, urmată mai târziu de motoare dezvoltate direct de DAF. Capacitatea de producție inițială a fost de patru motoare pe oră.
 
1955 Pe data de 3 mai, în fața tuturor celor 2.500 de angajați, se livrează cel de-al 10.000-lea șasiu de camion.
 
1955 Are loc lansarea seriilor 1100/1300 și 1500. Grila are acum șase benzi cromate.
 
1953 YA328, camion militar 6×6 cu transmisie unică, cutia de viteze având treptele dispuse în H. Fiecare roată are propriul arbore de transmisie, aflat pe laturile vehiculului, paralel cu lonjeroanele principale ale șasiului.
 
1952 YA126, camion militar multifuncțional.
 
1951 Comenzile militare pentru camioane cu tracțiune 4×4 și 6×4 au dus la dezvoltarea a câtorva noi vehicule, cum ar fi: YA318, camion militar 6×4.
 
1950   Se inaugurează o nouă fabrică de camioane DAF. Amplasată pe Geldropseweg în orașul Eindhoven, noua fabrică permite mărirea producției la 10-12 camioane pe săptămână.
 
1949   DAF prezintă presei primele două șasiuri: A-30 (de 3 tone) și A-50 (de 5 tone). Elementul caracteristic al vehiculelor este grila prevăzută cu șapte benzi cromate, acestea constituind baza camioanelor cu cabina dispusă deasupra motorului (tip COE – cab over engine).
 
1949 DAF produce tipul de șasiu pentru autobuze cu motor culisant.
 
1948 Denumirea societății ‘Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek’ este schimbată în ‘Van Doorne’s Automobiel Fabriek’.
 
1935 Împreună cu Căpitanul de artilerie din armata olandeză, dl Van der Trappen, Hub van Doorne dezvoltă conceptul TRADO, pentru a transforma osia motoare din spate în axe tandem duble (dublu ax pe spate). Multe dintre vehiculele militare de tip 4×2 au fost retehnologizate cu osia TRADO.
 
1933 În ceea ce privește producția de remorci, sunt dezvoltate mai multe concepte revoluționare, cum ar fi șasiul de categorie ușoară, sistemul de cuplare automată semi-remorci precum și sistemul de frânare.
 
1932 Se decide ca producția să se concentreze pe fabricarea de remorci și semi-remorci. Denumirea companiei este schimbată în ‘Van Doorne’s Aanhangwagenfabriek N.V.’, sau pe scurt D.A.F.
 
1928 Hub van Doorne își deschide propria afacere, sprijinit financiar de dl Huenges, director și proprietar al Fabricii de bere și gheață Coolen (Coolen’s Brewery and Ice Factory): Atelierul de reparații și lucrări de inginerie Hub van Doorne devine o realitate.
CONFIGUREAZA-TI CAMIONUL!
click aici pentru a alege cerintele tale specifice