Baza ideală pentru orice suprastructură

Principiul de excelența pură al DAF a fost integral implementat și în concepția noului șasiu. Confecționat din oțel de înaltă calitate, este puternic, stabil și ușor. Mai mult, are caracteristici de economisire a spațiului care vor încânta constructorii de caroserii.

Robust, ușor și cu manevrabilitate superbă

Principiul de excelența pură al DAF a fost integral implementat și în concepția noului șasiu. Confecționat din oțel de înaltă calitate, este atât solid, cât și ușor. În capetele tractoare și unele autoșasiuri, puntea spate robustă și ușoară este montată cu o construcție Stabilink. Greutatea ușoară crește economia de combustibil și sarcina utilă, pentru o mai mare eficiență a transportului. Suspensia Stabilink pe puntea spate asigură o stabilitate optimă în rulare, încărcături mai mari și o manevrabilitate superbă.

Flexibilitate maximă

Noile modele CF și XF oferă o eficiență fără egal când vine vorba de configurațiile șasiului. Componentele pot fi poziționate astfel încât să corespundă în mod optim cerințelor specifice asigurând ale clienților, pentru un nivel maxim de eficiență a spațiului. În plus, există loc suficient pentru montarea sistemelor de pompare, a picioarelor suport sau a rezervoarelor mari de combustibil. Dispunerea inteligentă a șasiului capetelor tractoare permite amplasarea de rezervoare cu un volum de 1.500 de litri. Varietatea opțiunilor de dispunere a componentelor șasiului este aproape fără limite, asigurând o flexibilitatea de vârf în industria de profil.

Accesibilitate pentru constructorii de caroserii

Noile modele CF și XF oferă un program extins de Module de Atașare a Caroseriei (BAM), care oferă o accesibilitate excelentă pentru constructorii de caroserii. Sunt disponibile module specifice pentru corpuri fixe și pentru instalarea macaralelor. Autoșasiurile au un model standard de orificii în partea din spate, pentru montarea ușoară a elementelor transversale și de ridicare. Programul extins de atașare a caroseriei scurtează timpul de asamblare. Constructorului de caroserii beneficiază și de un plus de accesibilitate, datorită unui șasiu complet plat și a componentelor instalate pe interior.

Sistem de post-tratare a gazelor (EAS) ultra compact

Pentru noile versiuni CF și XF am dezvoltat un sistem complet nou și ultra compact de post-tratare a gazelor, care generează mai mult spațiu liber pe șasiu. Pentru aplicații speciale, sistemul DeNOx și filtrul de particule diesel nu mai trebuie împărțite, ceea ce contribuie de asemenea la o mai mare eficiență. Unitatea EAS ultra compactă înseamnă mai mult spațiu liber pentru șasiu. Greutatea redusă cu 50 kg se traduce direct în sarcină utilă suplimentară.

Suspensie pneumatică ECAS

Pentru o fiabilitate, durabilitate și funcționalitate excelente, suspensia pneumatică cu comandă electronică (ECAS) a fost complet reînnoită. Noile funcții includ controlul raportului de presiune, controlul punții ridicabile și controlul presiunii arcurilor pneumatice pentru ridicare. Noua suspensie este de asemenea prevăzută cu funcție de blocare a ECAS și funcție de coborâre în poziție și blocare, cu scopul de a stabiliza puntea atunci când se operează utilaje auxiliare precum macaralele și sisteme basculante cu cârlig. O telecomandă inovatoare și ușor de utilizat, cu butoane luminoase, este conectată la scaun. Noile opțiuni ECAS asigură o funcționare mai sigură în timpul încărcării și descărcării. Șoferii se bucură de un control precis în toate condițiile, folosind o telecomandă accesibilă.

Suspensia ECAS are următoarele funcții principale:

Controlul înălțimii șasiului

ECAS controlează înălțimea șasiului vehiculului, de exemplu în scop de manevrabilitate. Înălțimea șasiului poate fi reglată la înălțimea cea mai potrivită pentru cuplarea sau decuplarea unei remorci, respectiv încărcarea sau descărcarea vehiculului. Pentru a permite utilizarea de tipuri diferite de semiremorci, având înălțimi diferite ale pivoților de cuplare, la același cap tractor, modele FT (cu excepția Low Deck) pot fi prevăzute cu două poziții de înălțime a șasiului. Modelele FT Low Deck sunt echipate cu un buton de comandă pe consola centrală, prin care se poate înălța șasiul, pentru a păstra un spațiu liber între marginea frontală a semiremorcii și șasiul capului tractor pe rampele abrupte.

Controlul presiunii (pentru configurația 6x2)

Sistemul ECAS controlează presiunea tuturor arcurilor pneumatice pentru a asigura în orice moment rapoartele corecte de încărcare a punților. Senzorii măsoară presiunea efectivă pe punte și aceste date sunt raportate la parametrii raportului de încărcare a osiei stabiliți în sistemul electronic. Dacă este necesar, presiunea este ajustată.

Controlul ridicării punții

Vehiculele cu punte spate direcționată sau portantă dispun de un dispozitiv de ridicare cu acționare electro-pneumatică, prevăzut cu arc pneumatic în interiorul ramei șasiului, pentru a ridica puntea spate. Dispozitivul de ridicare este comandat de la comutatorul instalat pe consola centrală sau prin telecomanda ECAS.

 

Controlul tracțiunii

Toate vehiculele cu punte spate portantă sau direcționată sunt dotate cu un sistem de control al tracțiunii la viteze de până la 25 km / oră, acționat de un comutator amplasat pe consola centrală. Atunci când comutatorul de tracțiune este cuplat, arcurile pneumatice ale punții spate nedirecționate sunt comprimate, pentru a crește sarcina pe puntea direcționată, asigurând o tracțiune mai mare. Puntea de ridicare va fi ridicată automat în timpul tracțiunii până la limita de încărcare a punții direcționate.

Monitorizarea încărcării osiei (ALM)

Sistemul opțional de monitorizare a încărcării osiei calculează sarcina pe osie a vehiculului și a (semi)remorcii, atunci când (semi)remorca este dotată cu sistem electronic de frânare (EBS) și sistem de monitorizare a sarcinii pe osie (ALM). Ecranul central din panoul de bord poate afișa:

  • sarcina pe osie a vehiculului,
  • sarcina totală pe osie a (semi)remorcii, și
  • sarcina utilă reală a combinației (semi)remorcă - cap tractor.

Sistemul ALM include funcția de detectare a supraîncărcării și funcție de avertizare.

Stările suspensiei ECAS

Suspensia ECAS este prevăzută cu o funcție de coborâre în poziție și/sau blocare care este utilizată pentru a asigura stabilitatea vehiculului, de exemplu, în timpul funcționării prizei de putere pentru o macara. Dacă este aplicată, suspensia pneumatică spate va fi coborâtă până la poziția cea mai de jos. La vehiculele dotate cu senzor de presiune a aerului, arcurile pneumatice sunt comprimate până la atingerea unei presiuni reziduale prestabilite, lucru care împiedică deformarea necontrolată în timpul coborârii în poziția inferioară.

Sistemul ECAS fie va regla presiunea reziduală, pentru a rămâne la valoarea setată, fie va bloca starea sistemului ECAS. Blocarea ECAS poate funcționa și separat de valoarea presiunii reziduale. Cât timp poziția de blocare a ECAS este activă, nu se vor putea controla înălțimea, presiunea și ridicarea punții.

CONFIGUREAZA-TI CAMIONUL!
click aici pentru a alege cerintele tale specifice