Noi osii spate

Odată cu noul XF este introdusă și o nouă osie spate robustă, SR1344, care a fost complet optimizată pe greutate și special dezvoltată pentru a fi utilizată împreună cu brațul stabilizator. O caracteristică a noii osii este nivelul redus de zgomot. De asemenea, necesarul mai scăzut de ulei (10 litri in loc de 15) se traduce printr-o economie de combustibil și costuri mai mici la schimbul de ulei în domeniul transportului internațional.

Osia SR1344 are o capacitate portantă de 13 tone și este standard prevăzută pe variantele de tonaj de până la 44 de tone și cuplu motor până la 2.300 Nm.

Pentru personalizarea completă a osiei spate în funcție de aplicații diverse, reducțiile disponibile sunt de la 2.38:1. Osia SR1344 utilizează un design nou de pinion conic și coroană, generând astfel o economie în greutate de 50 de kg.

Pentru versiunile combinate cu tonaj mare (peste 44 tone) și la vehiculele cu motor de 375 kW/510 CP, osia regândită SR1347 are un nivel mai scăzut de ulei, ceea ce înseamnă un consum avantajos de combustibil și costuri de întreținere mai mici.

La proiectarea unui nou sașiu pentru vehiculele Euro 6, trebuie să fie luate în considerare următoarele obiective:

- lățimea maximă a părții din față, pentru a acomoda instalația de răcire de mare capacitate, după cum este necesar pentru răcirea motorului Euro 6;
- rezistentă mare la impact pentru siguranță maximă;
- rigiditate crescută, combinată cu greutatea redusă;
- spațiu pentru rezervoare mari de combustibil sau pentru echipamente adăugate de carosier.

Soluția pentru partea din față, rezistentă la impact și rigiditatea sașiului a fost găsită în:
- cadrul de sașiu în formă de Y cu parte frontală conică;
- suporturile frontale din fier turnat proiectate special;
- utilizarea unor materiale de calitate superioară.

Spațiul pentru rezervoarele de combustibil și echipamentele suplimentare a fost obținut printr-o configurație flexibilă a șasiului, posibilă datorită următoarelor:
- așezarea în două cutii a sistemului de tratare ulterioară a gazelor de eșapament
- execuțiile diferite ale cutiei bateriilor
- rezervorul de AdBlue pe partea laterală a șasiului sau deasupra apărătorii de noroi din față

Dispunerea flexibilă a componentelor permite șasiului FT o capacitate maximă de 1.500 de litri a rezervoarelor de combustibil sau o parte fără componente de până la 2,30 m. Pentru a folosi într-o manieră optimă spațiul de pe părțile laterale ale sașiului, rezervoarele de combustibil de pe partea stânga pot să fie executate cu trepte de pasarelă integrate.

Construcția șasiului

Lățimea părții din spate a șasiului este de 790 mm. începând la 1900 mm în spatele liniei centrale a punții față, traversele principale ale șasiului se întind spre exterior până la o lățime de 1075 mm la capătul frontal.

Traversele cadrului principal al sașiului au o înălțime de 260 mm și sunt construite din oțel slab aliat cu rezistentă foarte ridicată.

Partea din față a sașiului este construită din suporturi din fontă foarte flexibilă. Construcția părții din față a fost proiectată astfel încât să absoarbă energia în cazul sarcinilor cu impact mare (rezistentă la impact).

Traversa scutului față este prinsă în șuruburi de suporturile frontale.

Cadrul sașiului cu traversele și partea din față a cadrului sunt asamblate în dispozitive de fixare pentru a obține cele mai mici toleranțe constructive posibile.

CONFIGUREAZA-TI CAMIONUL!
click aici pentru a alege cerintele tale specifice